Thursday, 11 October 2012

tutorial tukar size blog

hihi,ade sorang kawan kite nim in trouble,tapi aku nak ajar satu tutorial,entah menjadi atau tidak jom kite lihat..
mule2
DASHBOARD>TEMPLATE>EDIT HTML
adjust size content wrapper,.tekan ctrl F
cari kod nih
#content-wrapper {
 width: 760px;
adjust lah suke hati,kalu aku gune yang 1000 px jew

adjust size header pulak ea

cari kod nih

#header {
 width: 760px;
adjust same ngan content wrapper tu hah

contohnyer kalau korang amik seribu px,yang header pon tukar 1000 px gak

adjust main wrapper pulak,.cari kod ni pule ye

#main-wrapper {
 margin-$startSide: 14px; 
width: 464px;

kalau korang amik yang kat atas tuh seribu,yang nih amik 650px jew ye..

adjust size sidebar pulak ea,,
cari kod nih

#sidebar-wrapper {
 margin-$endSide: 14px;
 width: 240px;

ok,kalau korang buat 1000 macam yang aku cakap takdi yang nim amik 300px jew,,ok

buat mende nih memang kener sabar sebab banyak kali kener preview,untuk hasil yang mantap,,hihi

sesiape yang nak buat seribu tuh ingat yang nih jewp

content_wrapper: 1000px
header: 1000px
main-wrapper: 650px
side bar-wrappper:300 px.

ok tu saje tutorial nye ,kalau menjadi bagitau ea,

3 comments:

tinggal lah walaupon satu comment plisss